sobota, 18 lutego 2017

Kinderek


Nic tak nie poprawia humoru jak słodycze! Bynajmniej na mnie działają najbardziej! To nic, że po zjedzeniu połowy tabliczki czekolady mam wyrzuty sumienia, że znowu „pójdzie w boczki”, że miałam odżywiać się zdrowo itd., itp. Ja bez słodyczy nie potrafię żyć! Wszystkiego potrafię sobie odmówić, ale kostki czekolady, czy pysznego ciacha niestety nie. Co prawda, nie należę do osób mających problemy z metabolizmem, więc w zasadzie nie powinnam się tym zbytnio przejmować. Ale w dzisiejszych czasach, kiedy wszyscy są tacy bardzo fit, odżywiają się zdrowo i biegają wszędzie z lunch boxami, można popaść w kompleksy. Ja dopiero uczę się gotować i piec i bardzo powoli odkrywam ten kulinarny świat i niektóre rzeczy wychodzą mi wręcz świetnie i są przepyszne, inne niestety nie lądują nawet na talerzach ;p  Dzisiaj jednak poszłam trochę na łatwiznę i zrobiłam coś, co nie wymaga pieczenia w piekarniku, a czas przygotowania to zaledwie ok 20 min. Przepis na Kinder Country dostałam od mojej Przyjaciółki. Jej ciacho wyszło obłędnie pyszne, wręcz rozpływało się w ustach! A do tego, smakuje identycznie, jak wszystkim dobrze znany batonik Kinder Country. W moim wykonaniu kinderek także wyszedł pysznalski. Mmmmm, normalnie palce lizać! Tylko patrzeć jak znika z patery. I od razu uśmiech na twarzy mi się pojawia. Jak to czasem niewiele do szczęścia człowiekowi potrzeba, zaledwie trochę cukru :) Jak to fajnie jest zrobić coś, co wszystkim smakuje. Taką satysfakcję w środku siebie czuję i to dodaje mi skrzydełek na dalsze zmagania z garnkami, patelniami i blachami. A teraz wrzucam Wam ten niezwykle prosty przepis na pyszne ciacho, dla tych, którzy dopiero pierwsze kroki stawiają w gotowaniu, jak i dla tych już zawodowców w tej dziedzinie. Smacznego kochani!






KINDER COUNTRY



To, czego potrzebujemy do stworzenia tego "nieba w gębie":

  • 350 ml śmietanki słodkiej 30%
  • 250 g serka mascarpone
  • 250 g herbatników (w tortownicy o śr 21 cm wyszło 100g herbatników)
  • 2 białe czekolady
  • 2 mleczne czekolady
  • 3 szklanki płatków Nestle Kangus + garść na wierzch

A teraz krok po kroku:


1.
Białe czekolady roztapiamy w kąpieli wodnej i studzimy.
200 ml śmietany ubijamy na sztywno, dodajemy serek mascarpone, miksujemy na wolnych obrotach dolewając pomału ostudzoną białą czekoladę.Wsypujemy Kangusy (3 szklanki) i mieszamy łyżką.


2.
W kąpieli wodnej roztapiamy czekolady mleczne i studzimy. Pozostałą część śmietany, czyli 150ml ubijamy  na sztywno, dodając do ostudzonej mlecznej czekolady i mieszamy na wolnych obrotach, aż składniki się połączą.

3.

Spód tortownicy wykładamy papierem do pieczenia. Układamy na dnie herbatniki jeden koło drugiego, delikatnie wlewamy na nie jasną masę i wyrównujemy, ponownie wykładamy herbatnikami i wylewamy masę ciemną.Wierzch posypujemy garścią Kangusów, wstawiamy do lodówki na ok 2 godziny i czekamy :D

Po 2 godzinach wyjmujemy z lodówki i pałaszujemy! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz